NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة منقول واقعية ترى يا قلب أحببت من (للكاتبة ريحانة الجنة) ـ أربعة وثلاثون جزء

ناقد بناء

معاون
طاقم الإدارة
معاون
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
17 ديسمبر 2021
المشاركات
9,696
مستوى التفاعل
3,218
نقاط
22,292
الجنس
ذكر
الدولة
كندا
توجه جنسي
أنجذب للإناث
الحلقة 1


٤ نقطة بقلم ريحانة الجنة🌹 قبل ان نبدا اول مشهد في حكايتنا. نتعرف علي ابطال قصتنا وهم. أدم :دكتور مخ واعصاب. وحيد ليس له اخوه ويعيش مع امه وابيه ادم شاب في منتصف الثلاثين وهو أدم حسين البدري. ابن الدكتور حسين البدري صاحب واحدة من اكبر المستشفيات الاستثماري.أدم شاب وسيم جدا بشرة بيضاء وعيون تميل الي الاخضر الجميل وشعر بني وجسم ممشوق ولكن ليس بالجسم الرياضي المفتول العضلات ولكن هو جذاب بوسامته وشخصيته الهادئة والرزينة والعاقلة ايضا. وأدم لا يتخلي ابدا عن اطلالة كلاسيكية حتي لو لم يرتدي البدلة كعادته ولكن ايضا في لبسه العادي يكون محتفظ بوقاره وأدم لا يهتم بأي شئ غير عمله فقط وليس من النوع الذي يصاحب بكثرة وليس عنه الا عدد من الاصحاب معدود. مهاب :مهاب عز الدين. وحيد ليس له اخوة ايضا وامه توفت منذ كان صغير مهاب ظابط شرطة برتبة رائد في ادارة محافحة المخدرات. مهاب ابن الدكتور عز الدين صاحب وشريك الدكتور حسين البدري في المستشفي ولكنه توفي عندما كان مهاب في الكلية. مهاب عكس أدم في كل شئ شخصية قوية وجريئة بحكم شغله وسيم بشكل فظيع ببشرته القمحي وشعره الاسود الناعم وعيونه الرمادي وجسم رياضي يظهر شخصيته كظابط شرطة بجدارة . مهاب لا يحب اللبس الكلاسيكي الا في العمل او الحفلات ويتأفف منه بسرعة ويحاول ان يعود في اسرع وقت للاطلالة كاجول جذابة سواء بلبس القمصان الانيقة او التيشيرتات الجميلة التي تظهره بمظهر خلاب. مهاب واثق في نفسه جدا وبيستمتع بنظرات البنات والستات ليه بإعجاب ولكن هو لا يبالي بهم ويتركهم هم ليقتربه منه في محاولة منهم للفت نظره والكلام معه. وهو يكتفي في البداية بعدم الاهتمام ليزيدهم شوقا اليه ثم يبدا في الدخول معهم في علاقة التي غالبا ما تكون لابعد الحدود. نغم : نغم فؤاد الجندي. نغم فتاه في العشرينات. في آخر سنة في نهائي طب وتعمل ممرضة من وقت ما كانت في سنة 2كلية بعد انتهائها من الكلية وذالك لموت والدها في هذه الاثناء ولكي تساعد والدتها في الحصول علي مال أكثر لتنفق علي المنزل وعلي اخواتها ندي وأمجد. نغم فتاه جميلة. ورقيقة جدا لها بشرة بيضاء ناصعة وعيون بنية كلون الشيكولاتة وشعر بنفس درجة لون عنيها بني جميل وناعم وجسم ليس بممتلئ ولكن جميل ويضغي بأنوثة صارخة. ندأ اول مشهد في قصتنا. (في ڤيلا الدكتور حسين البدري ) علي السفرة يجلس الدكتور حسين يستعد للافطار ويقرا ويتابع الاخبار علي التاب الخاص بيه. وتأتي اليه زوجته دولت. دولت:باست حسين من خده بإبتسامة. صباح الخير يا حبيبي. حسين: قرب منها وباس ايديهاوهو مبتسم. صباح النور يا حبيبتي. طمنيني عاملة ايه النهاردة ايه اخبار الضغط. دولت : الحمد لله النهاردة احسن كتير من امبارح حسين :حبيبتي انا عايزك تخلي بالك من نفسك. ومتضغطيش علي نفسك اكتر من كدة وسيبي ادم يعيش حياته زي ما هو عايز هو مش صغير دولت: ازاي بس انا ام وعايزة تطمن عليه ادم زي ما انت شايف من العيادة للبيت لابيخرج مع حد ولا بيصاحب حد ومن يوم ما مي مراته ماتت وهو بقي اسوء. حتي النادي بحاول اخليه يروح معايا يمكن تعجبه واحدة يتعرف علي واحدة ويحبها ويتجوز. بس هو بيطلع روحي ولو جه يقعد نص ساعة بالعافية ويتحجج بمعاد العيادة. وكل ما اكلمه في موضوع الجواز. يقولي لا انا مش هتجوز غير لما قلبي يدق. وهو بقي هيدق ازاي وهو حابس نفسه كدة هيشوفها فين في احلامه. حسين :يا حبيبتي اهدي بس. هو مش صغير وعارف مصلحته. ولو علي انه يشوف ويتعرف فخلاص انا اتكلمت معاه امبارح واقنعته انه يجي يمسك معايا ادارة المستشفي وهو اخيرا اقتنع بعد عذاب. وكدة بقي ممكن يقابل دكتورة زميلة ليه ولا حاجة ويحبها وهو اللي يجي يقولك عايز اتجوز. خلاص المهم انتي تخلي بالك من صحتك انا معنديش اغلي منك. يا دودي. دولت:ابتسمت خلاص بعد دودي دي انا لازم اسمع الكلام. حسين :قرب منها وباسها. أدم:نزل في الوقت ده. بإبتسامةانا شكلي كدة جيت في وقت مش مناسب. اطلع تاني بقي. حسين ودولت :هههههههههن حسين: لا يا سيدي انت كل اوقاتك مناسبة. دولت: اقعد يا حبيبي علشان تفطر. أدم: بإبتسامة. حاضر يا ماما دودي. وابتدي أدم يفطر حسين : هاه يا دكتور . جاهز لاول يوم ليك في المستشفي. أدم: اتنهد بضيق. و**** يا بابا انا مش عارف ليه حضرتك مصر اوي كدة اني اجي امسك معاك المستشفي انا مرتاح في شغلي وعيادتي مع المرضي بتوعي وكمان انا مش عايز حد يقول جاب ابنه معاه حسين: يا أدم يا حبيبي انت ابني الوحيد وكدة كدة نص المستشفي دي ليك بعد عمرا طويل .و انت لازم تعرف كل حاجة وتتعود علي كل اللي شاغلين هناك . ولو علي العيادة انا مطلبتش منك تسيبها خليك في المستشفي الصبح والعيادة بالليل. أدم: و**** يا بابا مش عارف اقولك ايه. دولت: يا حبيبي اسمع كلام بابا هو عايزك تكون جنبه وكمان مش معقول ان يبقي ابوك يملك اكبر مستشفي, استثماري وانت مدخلتهاش من سنين حتي العمليات بتاعتك بتعملها في مستشفيات بره. حسين :كمان يا ابني انت ناسي انك انت اللي هتكون مسؤل عن المستشفي. دي لوحدك . انت عارف مهاب ظابط ملوش في حكاية الطب دي. وانت لازم تكون واعي لكل حاجة وتخلي بالك علي نصيب مهاب لانه مش هيدخل في الادارة اصلا . أدم :حاضر يا بابا خلاص هعمل اللي يريحك. (في بيت نغم ) سهام والدة نغم :بصوت عالي. يا نغم يالا يا حبيبتي بسرعة كدة هتتأخري علي الكلية. نغم :٣ نقطة خلاص يا ست ماما انا خلصت اهو. وباست مامتها من خدها. صباح الخير يا قمر سهام: بإبتسامة واسعة. صباح النور . بس انتي اللي قمر مش انا نغم :هههههه حبيبتي سوسو. قوليلي أمجد وندي صحيو سمهام: ندي صحيت وفطرت ونزلت علشان معاد المدرسة. لكن بأي أستاذ أمجد ولا هيصحي دلوقتي . ياربي انا نفسي اعرف ازاي ده هيجيب تقدير نغم: متقلقيش ان شاء **** هيجيب تقدير. هو لعبي بس شاطر يالا بقي انا نازلة سلام سهام :ايه ده انتي لحقتي تفطري يا بنتي اقعدي كلي زي الناس نغم :لا يا سوسو كدة حلو اوي علشان الحق ومتأخرش سهام: طيب ياحبيبتي **** معاكي نغم نغم : لفت تاني سهام :خالي بالك من نفسك وانتي راجعة بالليل انا ببقي خايفة عليكي نغم: بإبتسامة. متقلقيش عليا بنتك بميت راجل . ادعيلي انتي بس سلام ياقمر. وخرجت نغم وقفلت الباب سهام:اتنهدت بحزن. اه يا حبيبتي شيلتي الهم بدري. **** معاكي ويوقفلك ولاد الحلال. يارب انا نفسي افرح بيها ابعتلها ابن الحلال اللي يحبها ويريحها . (في الجامعة ) نغم بعد انتهاء المحاضرات . وهي ماشية مع سهي صاحبتها. وبتتكلم معاها وبتضحك. نده عليها زميل ليها نادر: نغم . دكتورة نعم . نغم : وقفت. خير يا نادر . وبعدين يا ابني مش قلنا بلاش دكتورة دي لسة فاضل السنة دي . , عنوان, 3
 
الرجاء وضع إسم كاتب القصة في العنوان
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
تمام يا أخويا
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
بقلم ريحانة الجنة 🌹 ٣ قوس أيسرالحلقة الثانية٣ قوس أيمن (في المستشفي دكتور حسين البدري) دخل أدم مع والده الي المستشفي وكل العاملين فيها ينظرون الي أدم منهم من يعرفه ومنهم من لا يعرفه ومنهم أكيد نغم والتي لم تكن موجودة اثناء دخوله. كانت مازالت في الجامعة وبعد ما دخل أدم كان يظهر عليه الشدة والحزم كأنه يحظرهم انه ليس من النوع السهل ولا المتهاون. ودخل أدم مع والده الي مكتبه الذي اعده له والده. أدم :ايه يا دكتور حسين كل ده كل ده علشاني حسين : طبعا واحنا عندنا كام دكتور أدم. بس بصراحة عجبك أدم: جدا بس كتير و**** وبعدين شكله جديد حسين: فعلا انا جهزته من جديد وغيرت كل حاجة علي زوقك. اسيبك بقي تستكشف المستشفي براحتك أدم : تمام واتنمي اكون عند ثقة حضرتك فيا. حسين :انا متأكدة من كدة. عن اذنك وخرج حسين وأدم قلع جاكت البدلة ولبس البالطوا الابيض الخاص بيه وخرج ولف علي كل الاقسام في المستشفي واتعرف علي معظم اللي شاغلين في المستشفي. وشاف حالات كتير وطبعا اكتر قسم اهتم بيه هو المخ والاعصاب لانه تخصصه وغير ادوية لبعض المرضي. وبعد وقت كبير من المرور رجع مكتبه وكان تعبان ومصدع. وطلب من ممرضة من اللي كانت معاه اثناء المرور انهاتجبله قهوة الممرضة أسماء: حاضر يا دكتور . تحب اجبلك معاها حاجة تاكلها أدم: بحزم اظن انا طلبي كان واضح قهوة وبس. أسماء: بإحراج. اسفة ثواني والقهوة تكون عندك. أدم: وهو بيبص في تليفونه. متشكر. خرجت أسماء علشان تجيب القهوة وقابلت نغم. أسماء : نغومة عاملة ايه نغم : تمام قوليلي ايه الاخبار النهاردة أسماء: اسكتي النهاردة الدكتور حسين جه ومعاه ابنه الدكتور أدم. علشان هو اللي هيمسك المستشفي. بس ايه حته دكتور فظيع نغم : هو اصلا الدكتور حسين عنده ابن دكتور اسماء: اه انتي متعرفيش نغم : لا مكنتش اعرف وهعرف منين أسماء: انا كنت عارفة بس عمري ماشوفته. بس ايه حكاية نغم: ههههههه اه يا واقعة انتي مفيش فايدة فيكي . بس قوليلي هو عامل ازاي يعني شخصيته كدة متفاهم وهيريحنا ولا شديد وهيطلع روحنا أسماء : هو عنيه حلوة وشكله يجنن نغم: يا هبلة بقولك شخصيته مش عنيه. أسماء: ما انا عارفة بس شخصية الواحد بتبان من عنيه. بس هو عموما انسان محترم بس واضح انه شديد شوية. بس لسة كاسفني نغم: معلش لازم نستحمل هنعمل ايه أسماء: لا بس انتي غيرنا انتي كلها سنة وهتبقي زيك زيه دكتورة ده غير انك حلوة مش زينا نغم : ايه الهبل ده يا بنتي احنا عيشرة عمر وحتي ان شاء **** لما ابقي دكتورة. عمري ما هتغير عليكم. وبعدين ايه حلوة دي ما انتي زي القمر اهو أسماء: **** يجبر بختطرك. وخبطت راسها بإيديها. يا نهار مش فايت القهوة ده دكتور أدم هيبهدلني اوعي بسرعة. وجريت علشان تجيب القهوة نغم :ههههههه اه يا جبانة. وراحت تمر علي المرضي وتديهم الادوية بتاعتهم. في الوقت ده خرج أدم تاني علشان يروح القسم بتاعه واللي كانت موجودة فيه نغم ولما راح وقرب من غرفة مريضة هناك كانت نغم واقفة بجنبها وبتتكلم معاها والمريضة بتطلب منها تغيرلها نوع من الدواء اللي بتاخده لان التاني بيخليها تدوخ. نغم :حاضر بصي هديكي دن بداله مش هيدوخك أدم: لما شافها بلبس الممرضات اتنرفز ودخلها وزعق. انتي بتعملي ايه نغم: لفت ليه بخوف. ااانا ممين حضرتك أدم:في الحظة دي سهم قصاد عنين نغم البني الواسعة الجميلة وملامحها الجميلة وشفايفيها اللي خلته يبصلها غصب عنه. نغم:بصت لأدم اللي متنح ليها ومش بيرد. بقولك مين حضرتك. أدم:فاق ولم شتات افكاره. ااانا انا الدكتور أدم البدري نغم:😳😳😳 دكتور أدم انا اسفة و**** مكنتش اعرف حضرتك انا اول مرة اشوفك. أدم:اديكي عرفتي ممكن بقي اعرف انتي ازاي تغيري دواء انا كاتبه من نفسك نغم: اصلها يا دكتور بتقول انها بتدوخ منه. أدم: يبقي ترجعيلي انا انا اللي دكتور مش انتي ومتنسيش انك ممرضة مش دكتورة . فاهمة. نغم: سمعت كلامه وزعلت علي نفسها لانها المفروض انها كلها سنة وتبقي دكتورة زيه بس ظروفها هي اللي مخلياها تشتغل ممرضة. وعنيها اتملت دموع ودموعها نزلت بسرعة أدم: بطبعه انسان حساس ومش بيجرح حد واتضايق انه زعلها. وبصلها بحنيه. وقبل ما يتكلم هي اعتذرت. عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثالثة٣ قوس أيمن (في ڤيلا الدكتور حسين البدري) طبعا الحفلة كبيرة وفيها ناس كتير وكانت نغم لابسة فستان من اللون الموڤ الهادي و**** ستان بدرجة اهدي من لون الفستان وجزمة وشنطة سواريه لونهم اسود ومكنتش حاطة ميكب كتير كان بسيط جدا لانها ببساطة جميلة من غير. ميكب. وكانت شكلها جميل وساحر جدا. واول ما دخلت كانت بتدور علي ادم علشان تسلم عليه وتحاول تمشي بسرعة علشان متتأخرش. في الوقت ده كان مهاب وصل الحفلة وكان هو كمان بيدور علي حسين وادم ودولت. وهما الاتنين ماشين في الجنينه في الحفلة بيتلفته وبيبصوا علي اللي بيدورا عليهم. وهما كدة خبطوا في بعض. واول ما كل واحد لف للتاني علشان يشوف مين ده اللي خبط فيه اول ما بصوا لبعض الاتنين في لحظة او ثانية او دقيقة محدش عارف الوقت اللي عدي وهما بصين في عنين بعض. مهاب: كان بيبصلها بإعجاب وحس بحاجة غريبة. وابتسم نغم: كانت مسهمة من وسامة مهاب وشياكته ولون عنيه. بس فاقت لنفسها بسرعة. احممم ايه يا استاذ مش تخلي بالك مهاب: رفع حاجبه وهو مبتسم. انا بردوا وانتي ايه بقي كنتي مخليه بالك نغم :احمم اه انت اللي خبط فيا مهاب:وهو لسة محتفظ بإبتسامته. بس انتي كمان كنتي باصة وراكي ابقي خالي بالك بعد كدة علشان المرة الجاية مش هتكون خابطة وبس تؤتؤ حتكون حاجة تانيه. نغم : اتنرفزت من طريقته في الكلام. و**** ابقي وريني شطارتك. عن اذنك مهاب: مسكها من ايديها. تعالي هنا انتي ازاي تسيبيني وتمشي وانا بكلمك. نغم : شدت ايديها. ايه ده انت مجنون انت ازاي تمسك ايدي كدة. وبعدين اه اسيبك وامشي وانت مين اصلا مهاب: اتنرفز. هو اصلا مفيش حد عمره كلمه كدة وخصوصا البنات والستات بيتهبله عليه الا نغم كسرت القاعدة. انا انا مهاب عز الدين يا حلوة وابقي اسألي مين مهاب نغم : بإستهزاء. وانا اسأل ليه مش عايزة اعرف. عن اذنك. ومشيت مهاب: ابتسم. اه يا بنت اللذين دي اول مرة تحصل وواحدة تكلمني كدة بس ايه موزة بنت الايه. وفضل مهاب باصص علي نغم يشوفها راحة لفين بس خبط علي كتفه الدكتور حسين حسين: مهاب باشا بنفسه مهاب: لفله. ازيك يا اونكل عامل ايه. واحشني جدا حسين: انت ولد اونطجي ده انت حتي مبتسألش عليا بالتليفون ولا حتي علي دولت دي مستحلفالك مهاب: هههههه حقكم عليا بس انت عارف انا شغلي صعب ازاي حسين: عارف يا حبيبي و****. بس لو مكنتش جيت النهاردة كنا كلنا زعلنا منك. مهاب: ان جيت للحق مكنتش جاي انت عارف بكره جو الحفلات والبدل والجو الملزق ده حسين: هههههههه انت عمرك ما هتتغير هتفضل مصيبة كدة تعالي معايا في ناس عايز اعرفك عليهم. ومشي مهاب مع حسين وهو بيتلفت علشان يشوف نغم اللي حتي ميعرفش اسمها. بس مش شايفها. وارح واتعرف علي الناس دي واتكلم معاهم وبعد شوية انسحب بهدوء ورجع يدور علي نغم . في الوقت ده كانت نغم وهي بتدور علي أدم قابلت كامل مدير الحسابات في المستشفي كامل: اول ماشاف نغم استغرب. نغم ازيك نغم : اهلا استاذ كامل ازي حضرتك والمدام والاولاد كامل: الحمد لله بس قوليلي انتي جيتي ازاي. من غير دعوة نغم : لا طبعا جاية بدعوة كامل : مين اللي عزمك نغم : احممم. دكتور أدم كامل : واضح انه بيعزك لان دي حفلة خاصة مش اي حد بيجي فيها. نغم: ايه لا طبعا وهوهيعزني ليه. هو بس انسان حساس وزوق. اصل هو كان اول لماجه زعقلي وهزقني شوية كدة . وانا اعتذرت منه. فهو ممكن يكون بس عزمني علشان يراضيني مش اكتر . كامل: مش مهم المهم انك جيتي بس ايه رأيك في الحفلة٤ نقطة من بعيد مهاب بيدور علي نغم ولما شافها لقاها واقفة مع كامل وبتتكلم وتضحك. حس انه اتضايق. أكمل: وده بقي مين ده. معقول تكون متجوزة. لا لما مسكت ايديها الشمال مكنش فيها دبلة. طيب يمكن خاطبها اصل انا مشوفتش ايديها اليمين تؤ وانت مالك يا مهاب هي لحقت تعجبك ومسح شعره بإبتسامة. بصراحة عسسل بس انا لازم اعرف اذا كانت مرتبطة ولا لا في الوقت اللي مهاب بيكلم فيه نفسه جه من وراه أدم أدم: هوبا واحشني يا حضرة الرائد مهاب: ههههه. دومة حبيبي عامل يا دكتور انت اللي واحشني أدم: طيب اسأل عليا بلاش انا ماما دودي يا اخي دي هتتجنن عليك. مهاب: معلش انا لما اشوفها هصالحها. أدم : ماشي . وبص من بعيد شاف نغم وابتسم طيب عن اذنك يا مهاب في ناس من المستشفي اروح اسلم عليهم بسرعة وارجع مهاب اخد باله ان أدم كان باصص علي نغم واللي معاها فقال فرصة اعرف مين ده مهاب: طيب ممكن اجي معاك انت شايف جو الحفلة منشي وانا اتخنقت أدم: ههههه طيب تعالي. وراح أدم ومهاب وقربه من نغم وكامل أدم: ازيك يا كامل وايه فين المدام كامل: معلش حضرتك عارف ******* بقي بيحبه ينامه بدري والمدام متقدرش تسيبهم . . عنوان 3
 
  • عجبني
التفاعلات: غريب عن العالم
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الرابعة ٣ قوس أيمن وفضل مهاب طول الطريق يتكلم مع نغم ويهز ويضحكها وكان مبسوط جدا وهي معاه ومكنش عايز الطريق يخلص. ووصل مهاب المعادي مهاب: خسارة وصلنا نغم : ابتسمت. اهو ترتاح من التوصيلة اللي جاتلك بالغصب دي مهاب: انا قولتلك انا مبعملش حاجة غصب. انا اللي مكنتش هسيب حد يوصلك وانا موجود نغم : ليه بقي انت اول مرة تشوفني مهاب: ماهو ده اللي مجنني انا حاسس اني اعرفك من زمان مش اول مرة اشوفك نغم : ابتسمت. وباصت الناحية التاني. احممم. الشارع اللي جاي يمين مهاب: ده اوك. نغم : بس هنا كدة كويس مهاب: هتنزلي هنا. نغم : ايوة مش هينفع تدخلني عند العمارة يعني الوقت متأخر وحضرتك فاهم مهاب: تاني حضرتك. بس عموما معاكي حق خلاص انزلي وانا هنزل امشي وراكي علشان الشارع هادي اوي ومينفعش اسيبك لوحدك نغم : بس مهاب: شششش مفيش بس انزلي يالا ونزل مهاب ونغم وقفل العربية وهي مشيت وهو ماشي بعيد عنها شوية مهاب: ماشي وحاطت ايده في جيبه. تعرفي انا مش عايز الشارع يخلص. علشان تفضلي ماشية قدامي كدة نغم : اتكسفت ووقفت مهاب: ايه وقفتي ليه نغم : ممكن حضرتك تمشي قدامي انت. وانا وراك مهاب:هههههه ليه قطع الارزاق ده بس نغم : كدة يبقي كنت بتت. بتت مهاب: هههههه مالك تهتهتي ليه. قصدك يعني ببص عليكي. بصراحة اه مقدرش انكر نغم : كدة طيب اتفضل امشي انت قدامي مهاب: ههههه حاضر همشي بس انا معرفش البيت نغم : انا هقولك. مهاب: ماشي مع اني محدش كان يجرأ اصلا ان يمشي كلامه عليا. بس انت حالة خاصة ومشي مهاب ونغم وراه وشاورتلو علي العمارة نغم : العمارة اهي دي اللي علي الشمال. عن اذنك مهاب: كان زعلان انها ماشية وسايباه. سلام خلي بالك من نفسك اوك نغم :هزت راسها. وطلعت وهو واقف باصص عليها وفضل يشوف المكان علشان يحفظ الشارع. وبص علي العمارة بتاعتها كانت نغم طلعت وكانت ساكنة في الدور التاني ووقفة في الشباك وباصة علي مهاب وهي مبتسمة. مهاب: رفع راسه وشافها. ابتسم وهو بيشاورلها وبيحرك شافيفه. ت ص ب ح ي علي خ ي ر. نغم : وا ن ت من ا ه ل ه مهاب: ضحك وغمزها بعنيه ومشي نغم : كانت مبسوطة جدا وحاست انها مكنتش عايزة تسيبه ومحتارة في شخصيته غريبة بس عجباها. وفضلت بعد ما غيرت هدومها سراحنة ومبتسمة وبتفتكر كل اللي حصل من اول ما شافت مهاب. مهاب ركب عربيته ومشي وهو مبسوط وشغل اغنية وعلاها جدا وكان مبتسم وبيفكر في نغم وازي شغلته بيها وكانت( نفسي ابقي جنبه لحماقي)( فات قرب عليا وخد تلت اربع حاجات. خد قلبي مني خد عقلي بالساعات. وانا مفكرتش في كدة مهما كان. دي حكاية دي بعين المسلسلات. احساس كدة قالوا بيعمل معجزات. خلاني اجمع واسمع معلومات. ده قمر يجنن وعمالي قلبان. وده اللي من زمان نفسي ابقي جنبه واللي اتقلب مجنون علشان نفسي ابقي جنبه واللي راضي راضي اموت كمان بس ابقي جنبه يعني اديلوا عمري طيب من باب اللي إحتياط. متقولولو خدها من قاصيرها من سكات من سكات. مين يعمل كدة الا ناس قليلين. كأنه جنبي وحبيبي من سنين وده مش طبيعي ده سحر ولا ايه. وانا كنت عادي لسة من يومين. مبقتش بحلم وخلاص مبقاش خيال. حبيته طبعا مش محتاجة لسؤال. وان انا اسيبه مفيش فيها احتمال. ماهو ده اللي من زمان كان نفسه ابقي جنبه واللي اتقلب مجنون بس ابقي جنبه واللي راضي راضي اموت كمان بس ابقي جنبه) وهو علي حاله وبيفكر في نغم تليفونه رن سامح. مهاب: الو ٢ نقطة ايوة يا مزعج مش وقتك انا كنت بسمع اغيه حلوة اقفلها واسمع صوتك. سامح: ههههههه طيب بذمتك مش صوتي حلو. مهاب: ههههههه اوي انت هتقولي . غني يا خويا عايز ايه سامح : عايزك تيجي المكتب بسرعة في معلومات عايزها من عنك علي الاب بتاعك. مهاب: يخربيت فصلان اهلك انا كنت مزاجي عالي ومروح. سامح: لا بقولك ايه وربنا اكلم اللواء سراج وهو يكلمك. مهاب: بتهددني وحياة امك انت عارف اني مبخفش بس اللوء سراج حبيبي بردوا سامح: هههههه اهو جاب ورا تعالي ياض انت بسرعة انا مستنيك . مهاب: اتنهد بضيق. حاضر جاي غور بقي. وقفل التليفون . وفكر في حاجة وخبط راسه بإيده. يا نهار علي الغباء انا ازاي مخدش رقمها وهي معايا يا لاهوي علي اللخبطة اللي انا فيها . تؤ بس مش مشكلة اخده من أدم اكيد يعرفه (في الڤيلا عند أدم) . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الخامسة٣ قوس أيمن في بيت نغم سهام داخلة تصحي نغم سهام : نغم٣ نقطة اصحي يا نغم قومي يا حبيبتي كدة هتتأخري علي الكلية نغم: نيمانة. صباح الخير يا سوسو سهام: صباح الخير يا حبيبتي ايه هو مفيش كلية النهاردة نغم: قامت قعدت وبتلعب في شعرها بحركة تدل علي الصحصة. لا مش قادرة تعبانة النهاردة. هنزل علي معاد المستشفي سهام: مالك يا نغم اجبلك دكتور نغم: ههههه ايه يا سوسو اتخضيتي ليه انا بس مصدعة ومش هبقي مركزة. سهام : طيب ياحبيبتي قوليلي الحفلة كانت حلوة. نغم: افتكرت مهاب وابتسمت. اه يا ماما كانت حلوة اوي اوي سهام: انا كنت قلقانة عليكي لما اتأخرتي علشان عارفة انك راجعة في تاكسي لواحدك وفضلت استناكي لحد ما نمت وانا قاعدة. قوليلي حد ضايقك وانتي راجعة نغم : لا يا ماما متقلقيش وبعدين انا مرجعتش في تاكسي سهام : اومال رجعتي في ايه نغم : هقولك في واحد اسمه الرائد مهاب وده يبقي شريك دكتور حسين ودكتور أدم. وكان موجود وصمم انه يوصلني. سهام: وده ينفع يا نغم حبيبتي الناس تقول ايه لما ترجعي مع واحد في عربيته في وقت متأخر كدة نغم: انا اسفة يا ماما بس هو صمم وكمان المكان هناك كان هادي وساكت وانا كنت خايفة بصراحة انا عارفة اني مكنش المفروض اروح الحفلة بس دكتور ادم عزمني بنفسه وكان ممكن يزعل سهام: خلاص يا حبيبتي مفيش حاجة وبعدين انتي اصلا من حقك تغيري جو انتي من سنين مابين الكلية والمستشفي لا بتخرجي ولا بتتفسحي زي البنات مجراش حاجة وكويس ان الظابط ده وصلك اهو أكيد راجل محترم وخلي بالوا منك احسن ما كان حد اتعرضلك في المكان اللي هناك ده نغم: حطت ايدها علي بقها وكتمت ضحكتها. وبتكلم نفسها. اه لو تعرفي هو عمل فيا ايه مكنتيش قولتي كدة سهام: انتي بتضحكي علي ايه نغم : انا ولا حاجة بس اصلي افتكرت حاجة كدة في الحفلة المهم قومي انتي علشان متتأخريش علي شغلك وانا هنام لحد معاد المستشفي سهام: ماشي يا حبيبتي بس تاكلي قبل ما تنزلي فاهمة نغم: حاضر هاكل متقلقيش. نغم اخدت تليفونها وفتحته لقت رسايل كتير من تليفون أدم انه حاول يتصل بيها كتييير. نغم: ايه ده كل دي مكلمات من الدكتور أدم يا تري في ايه. وهي لسة بتكلم نفسها التليفون رن أدم نغم: الو ايوة يا دكتور أدم أدم: ايوة يا نغم انتي قفلة تليفونك ليه نغم : بقلق معلش يا دكتور كنت نايمه أدم: غار أكتر وخبط بإيده علي المكتب نايمه فين يا نغم نغم : بإستغراب. هكون فين يا عني يا دكتور في البيت طبعا أدم:انتي مروحتيش الكلية نغم : لا بصراحة تعبانة وجسمي كله مكسر. هريح النهاردة أدم: بغيظ ويتري بقي جسمك مكسر من ايه بالظبط نغم : مش فاهمة سؤال ادم. ابدا يا دكتور عادي تعب عادي أدم: طيب متتأخريش علي معاد الشفت بتاعك. مع السلامة نغم قفلت وهي مش فاهمة حاجة . هو كان متصل ليه اصلا وايه الاسألة الغريبة دي يالا مش مهم انا حكمل نوم. بس اول ما حطت راسها علي المخدة افتكرت مهاب وابتسمت. غريبة هو ليه مش عايز يروح من بالي حتي لما كنت نايمة حلمت بيه بس بصراحة هو لذيذ اوي٣ نقطة في مكتب مهاب مهاب داخل متنرفز وبيرزع الطبنجة بتاعته علي المكتب ووراه سامح. مهاب: سامح مسمعش صوتك انا مش طايق نفسي سامح: مالك يا مهاب.في ايه انت اول مرة تقعد في إجتماع وتبقي مش مركز كدة وكمان خليت اللواء سراج ياخد بالوه. واول مرة يكلمك كدة بنرفزة مهاب: انا مخنوق اوي يا سامح سامح: ليه بس مالك هي البت شاهندة زعلتك في حاجة ولا ايه مهاب: تعرف اول مرة امبارح احس اني قرفان من نفسي اوي ومش عايز اعمل كدة كنت حاسس انه مغصوب وانا معاها سامح: لا متقوليش ان مهاب عز الدين بيفكر يتوب. ده تبقي كذبة الموسم مهاب: سامح مش ناقصاك امشي روح مكتبك سامح : مهاب انت بتتكلم جد مالك في ايه انا كدة قلقت مهاب: مفيش. مفيش يا سامح سيبني لوحدي دلوقتي سامح: مهاب احنا اخوات ايه اللي حصل انت امبارح كنت مبسوط وكويس ايه اللي حصل مهاب: اتنهد وقعد علي كرسيه. بعدين يا سامح احكيلك بعدين. سيبني بس لوحدي دلوقتي. . عنوان 3
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة السادسة٣ قوس أيمن في مستشفي الدكتور حسين البدري في مكتب أدم أدم رايح جاي في مكتبه وهو متضايق انه شك في نغم. أدم: منك لله يا مهاب انت اللي زرعت الشك جوايا. بس انا كنت غيران عليها اعمل ايه بس. لا بس انت يا أدم كلمتها بطريقة وحشة وتلاقيها زعلانة. بس معلش اول ما توصل انا حصالحها. ورفع أدم سماعة تليفونه. أدم: ايوة هي الانسة نغم وصلت ولا لسة الممرضة : لا يا دكتور لسة هي الشيفت بتاعها كمان ساعة أدم: طيب اول ما توصل تخليها تجيلي مكتبي بسرعة حتي قبل ما تغير هدومها مفهوم . الممرضة : حاضر يا دكتور. حاجة تانية أدم: لا متشكر. (في مكتب اللواء سراج ) اللواء سراج رجل كبير في السن نظرا لرتبته ومنصبه وهو شخصية ذات شموخ وهيبة ولكنه مع الظباط تلاميذه هو ليس فقط رئيسهم وكبيرهم لا فهو كأنه ابا لهم يغضب ويعاقب وينهر ولكن بحب مهاب: خير يا سيادة اللواء خضرتك طلبتني اللواء سراج: قام من علي مكتبه وقرب من مهاب وطبطب علي كتفه مهاب انت عارف كويس انا بعزك وبحترمك اد ايه مهاب: طبعا سيادتك وده شرف ليا بصراحة اللواء سراج: اقعد يا مهاب. مهاب: قعد وهو مركز مع اللواء سراج علشان يسمع كلامه اللواء سراج: انت يا مهاب ظابط شاطر وقوي وقلبك ميت ودي اكتر حاجة عجباني فيك. وكل رؤسائك بيثنوا عليك وعلي شطارتك. وعلي فكرة تريقيتك جاية خلاص اتمضت. بس مشكلتك بس في الجزء المهبب اللي في حياتك مهاب : احممم تقصد ايه سيادتك اللواء: بنفاذ صبر. مش عارف الستات اللي انت معاهم كل يوم والتاني واللي بيجولك مكتبك هنا كمان يعني حتي في مكان الشغل مش عاتق نفسك مهاب: مسح شعره وظغط علي شفايه بإحراج. حضرتك اللي حصل ٢ نقطة اللواء : قاطعه. انا مش بستجوبك. انا بس بعرفك اني مش نايم علي وداني. مهاب انا زي ما قولتلك انت ظابط شاطر وخسارة تضيع حياتك كدة ليه يا ابني مبتتجوزش احسن من العك ده مهاب: حضرتك عارف وانا اتكلمت معاك في الموضوع ده قبل كدة. اللواء: مهاب. انا منكرش ان كلامك صح وان احنا كلنا كمسؤلين عن حماية البلد دي ان حياتنا وحياة عائلتنا في خطر مستمر بس مفيش في ايدينا غير ان ان احنا نقوم بواجبنا علي اكمل وجه ونحاول نعيش حياتنا علي قد ما نقدر. والمصير ده بقي بتاع **** مش بإيدينا خليك مؤمن وماتحولش تحدد مصيرك بنفسك كل شئ مكتوب. فاهم يا مهاب مهاب: اتنهد فاهم سيادتك اللواء: ابتسم . تعرف لولا علاقاتك النسائية اللي اكتر من شعر راسك. انا كنت جوزتك بنتي اصل انت في الشغل بتفكرني بنفسي مهاب: هههههههه طيب ما انا اتوب وجوزهالي سيادتك اللواء: بعينك انا اقهر بنتي وكل يوم تجيلها واحدة تقولها انا كنت مع جوزك . ابدا مهاب: ابتسم وهو بيمسح شعره. مقبولة منك سيادتك اللواء: المهم انا عايزك تركز بقي في العملية الجديدة لازم تشد حيلك معايا الاخبار اللي جاتلنا ان التسليم بعد شهرين لازم نعرف معاد ومكان التسليم فاهم. مهاب : تحت أمرك سيادتك. بس هو معلش استفسار حضرتك من شوية قلت ان ترقيتي اتمضت الكلام ده صح اللواء: ده علي اساس اني بهزر معاك مش كدة مهاب: لا و**** حضرتك مقصودتش اللواء: هههههههه ماشي عموما ايوة صح وان شاء **** بعد العملية اللي جاية حنقولك يا سيادة المقدم. مهاب: ابتسم. متشكر حضرتك. وان شاء **** ارفع راسك. اللواء: وانا متأكد من كدة مهاب: قام وقف. حضرتك تؤمرني بحاجة تانية. اللواء : لا يا مهاب **** معاك في المستشفي وصلت نغم في معادها للمستشفي أسماء: نغم تعالي بسرعة دكتور أدم قالب عليكي المستشفي وسأل عليكي يجي 100 مرة نغم : بقلق ليه في ايه أسماء: معرفش انا من ساعة ما جيت وهو مبطلش سؤال عليكي وكمان مرڤت قالتلي انه من الصبح كان بيسأل عليكي وقالها انك اول ما تيجي تروحيلوا بسرعة حتي قبل ما تغيري نغم : **** يستر انا رايحالوا في مكتب أدم الباب يخبط. عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة السابعة٣ قوس أيمن وفعلا مهاب عمل اللي قال عليه وخلي الدكتور حسين يجهزلوا مكتب في المستشفي وكان كل يوم بالليل بعد ما يخلص شغله يروح علشان يشوف نغم وكان اوقات يبعتلها في مكتبه ويقعد يتكلم معاها في اي كلام المهم تكون معاه وطبعا بشخصية زي شخصية مهاب الغريبة دي كانت موضع فضول من نغم انها تقرب منه وتحاول تفهمه اللي جانب انها ابتدت تحس انها فعلا بتحبه. وعدي علي الكلام ده حاوالي شهر ونص وفعلا مهاب كان قرب من نغم جدا ومبقاش بيقدر يبعد عنها وكان بيخلص شغله بسرعة علشان يلحقها في المستشفي قبل ما تمشي وكمان كان كل يوم يمشي وراها بالعربية وهي راكبة التاكسي لحد البيت وهي كانت بتشوفه بس مهاب كان كل ما يجي يعترفلها انه حاسس ناحيتها بحاجة كان يتراجع ويخاف لانه عارف لو اعترفلها خلاص مش حيسيبها واكيد هيتجوزها. أما أدم كان كل يوم حزنه بيزيد وهو شايف مهاب بيقرب من نغم وكمان هي مرتاحة للقرب ده وحس انها معجبة بمهاب وقرر انه يتراجع وميحولش يقرب من نغم تاني ويتعامل معاها في حدود الشغل بس بس اوقات كتير كان بيضعف وبيحنلها غصب عنه. وفي يوم مهاب كان في مكتبه الصبح وبيشتغل ودخل عليه سامح سامح: شوفت يا عم القرف بيقولوا في قنبلة عند الجامعة انفجرت دلوقتي مهاب: ساب اللي في ايده وقام مفزوع . نغم دي عندها محضرات النهاردة وحاول يخرج بسرعة سامح: استني بس كلمها الاول وشوفها فين مهاب: طلع تليفونه واتصل بنغم٤ نقطة يوه متنيل مقفول اوعي يا سامح لازم اطمن عليها بسرعة سامح: مسكه من ايده استني. طيب لو اللواء سراج سأل عليك. اقوله ايه مهاب: يووووه انت كمان قولو اي حاجة بص قولوا بيجيب معلومات للعملية بتاعتنا واوعي بقي من قدامي . وخرج مهاب وساق وهو طاير علي جامعة نغم وطول الطريق بيتصل بيها. بس تليفونها لسة مقفول ووصل عند الجامعة ونزل بسرعة وبيحاول يكلمها تاني لقي جرس ٤ نقطة نغم: الو. مهاب: بعصبية انتي فين مبترديش ليه بكلمك كتير وانتي تليفونك مقفول نغم: حححضرتك انا في الجامعة و لسة بدري علي معاد المستشفي. مهاب: ما تتحرق المستشفي. انا مش بكلمك علشان كدة. المهم انتي فين انا واقف قدام الجامعة عند الباب الرئيسي. نغم: كانت قريبة منه بس معاها اصحابها. ااانا قريبة منك بس هو حضرتك جاي ليه. مهاب: انتي هتحققي معايا تعالي بسرعة انا مستنيكي. نغم : قفلت التليفون وهي مش عارفة تروحلوا ولا لا طيب زمايلها هيقولوا عليها ايه. بس خافت من طريقة مهاب في الكلام كان متنرفز وبيزعق وهي لما بيبقي كدة بتخاف وكمان عايزة تعرف هو جاي ليه اكيد في حاجة كبيرة حصلت خلته يجيلها الجامعة. استأذنت من صحابها وراحت علي المكان اللي مهاب قالها عليه ولقته واقف قصاد عربيته وشكله متوتر. مهاب اول ما شافها قرب عليها بلهفة وبسرعة مسك ايديها وقربها منه مهاب: نغم انتي كويسة حصلك حاجة نغم : تنحت من التغير المفاجئ ده هو ده اللي كان لسة هيضربها في التليفون. وكمان اتكسفت لما مسك ايديها. وحاولت تشدها براحة. احمم اه انا كويسة ليه في ايه مهاب: اخد نفسه ومسح شعره بإيده. في قنبلة انفجرت من شوية وانا كنت هتجنن عليكي وسياتك قافلة تليفونك وسايباني اخمن بقي حصلك ايه لما كان عقلي هيطير. نغم: قلبها دق وابتسمت. معقول هي غالية عليه اوي كدة علشان يتلهف عليها كل اللهفة دي. اصل حضرتك انا كان عندي محاضرة وببقي قافلة التليفون ولسة مخلصة حالا مهاب: قرب منها اكتر وابتسم. خلاص محصلش حاجة المهم انك بخير. في الوقت ده قرب عليهم نادر زميل نغم. وهو متضايق ومستغرب مين اللي نغم بتكلمه وقريب منها كدة نادر: دكتورة نغم في حاجة نغم: ارتبكت. ايه لا مفيش مهاب: الدم غلي في دماغه. وعنيه كلها شرار. وده مين بقي ان شاء **** نادر: انت اللي مين مهاب: نعم يا حيلتها وانت مالك. انا اللي بسأل. نغم: براحة حضرتك ده نادر زميلي في الجامعة مهاب: بصلها بشزر وغيظ. زميلك دي جوه الجامعة مش براها وكمان مش مسموح تتكلمي مع حد جوه الجامعة مفهوم. نغم: استغربت من طريقته ده اكنه بيكلم خطيبته او مراته. سكتت نادر: اتغاظ. وانت مالك انت وكمان انت مين وعايز منها ايه. مهاب: امشي يالا انت من قدامي بدل اقسم ب**** ادفنك هنا. نادر: ليه انت فاكرها سايبة انا هندهلك الامن مهاب: طلع مسدسه. من ظهره. انا الامن يا روح امك نغم: شهقت وهطت ايديها علي بقها وخافت. ومسكت ايد مهاب. ارجوك يا سيادة الرائد. اهدي هو بس بيطمن عليا. مهاب: وهو مال امه بيكي ما يخليه في حالو. نادر: مين ده يا نغم وليه خايفة منه كدة علشان ظابط ولا يهمك البلد فيها قانون مهاب: قرب من نادر يضربه. نغم : مسكته من دراعه تاني. ثانية بس حضرتك. يا نادر ده يبقي الرائد مهاب صاحب المستشفي اللي بشتغل فيها. نادر: حتي لو كدة مش من حقه يكلمك كدة مهاب: مش عارف يمسك نفسه قرب من نادر ومسه من, هدومه وضربه بالبوكس نغم : خافت ان مهاب يأذي نادر اكتر خصوصا مع فرق الجسم مهاب جسمه اقوي اكبر وعضلاته هتفرتك قميصه ونادر شاب بجسم عادي والي حد ما رفيع ومش هيستحمل ضرب مهاب و كمان في ناس كتير اتلمت عليهم وكمان الامن بتاع الجامعة. نغم : قربت من مهاب ومسكت ايده وبتعيط. لو سمحت كفاية هو معملش حاجة. مهاب: ساب نادر بعد ما ضربه اكتر من ضربه مقدرش نادر يرد منهم ضربه واحدة. ومسك ايد نغم وجرها وراه وفتح باب العربية وركبها ولف وركب عربيته وساق بسرعة وهو متنرفز وكلمها وهو بيجز علي سنانه. مهاب: ممكن اعرف في ايه بينك وبينه. عنوان, 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثامنة٣ قوس أيمن نغم: سهمت وتنحت من طلب مهاب مكنتش متوقعة انه يطلبها للجواز بالسرعة دي. مهاب: نغم . نغم مالك في ايه انتي سمعتيني. كويس نغم: ابتلعت ريقها بصعوبة. قول تاني كدة مهاب: ههههههه. وهو بيضغط علي الحروف. تتجوزيني نغم: ابتسمت. وهزت راسها. مهاب: اتنهد اوعدك اني احاول اسعدك واحميكي لحد اخر نفس جوايا. مستحيل اخلي حد يأذيكي. نغم: انا متأكدة من كدة مهاب: طيب قوليلي بقي اجي اتقدملك امتي. نغم : حكلم ماما واتفق معاك. مهاب: قام من علي كرسيه وقعد علي الكرسي اللي جنب نغم. ومسك ايديها وباسها. معقول انتي حتبقي مراتي نغم: اتكسفت وباصت في الارض مهاب: ههههههه. تعرفي انا معرفتش يعني ايه بنت بتتكسف الا معاكي. نغم: عقدت حاجبها. ليه عمرك ما شوفت بنت بتتكسف قبل كدة مهاب: ههههههههه خالص. كل اللي عرفتهم ميعرفوش الكسوف ده ولا عدي عليهم اصلا نغم: وشها احمر واتغاظت. نعم ايه كل اللي عرفتهم دي انت بتعرف ستات كتير ولا ايه مهاب: مسح شعره بإيده. وعض علي شفايفه. بصراحة كتيييير. نغم : اتضايقت اكتر وشدت ايديها منه وباصت الناحية التانية وهي مبوزة مهاب: ابتسم. ولف شها ليه بإيده. بس عمري ما حبيت ولا اتمنيت غير واحدة بس انتي يا حبيبتي. نغم: ابتسمت. بجد يعني محبتش واحدة منهم. مهاب: تؤتؤتؤ عمري ما عرفت يعني ايه حب الا لما شوفتك اول مرة. نغم: انا كمان اتعلقت بيك من اول يوم شوفتك فيه. ومغبتش عن بالي يوم واحد مهاب: يوم بحاله. انتي بقي مبتغيش عني لحظة علي طول في قلبي وعقلي نغم: باصت في الساعة واتخضت.مش ممكن انا كدة هتأخر علي معد المستشفي. وقامت وقفت. مهاب: بكل هدوء. شدها من ايديها وقعدها تاني. مستشفي ايه بس دلوقتي. اذا كان صاحبها قاعد معاكي. خايفة من مين. نغم انتي هتبقي مراتي مراة مهاب عز الدين يعني متخفيش من حد ولا تعملي حساب لمخلوق. فاهمة نغم: بس الدكتور أدم مهاب: قاطعها. ملكيش دعوة بحد لو فكر ادم يكلمك قوليوا. كلم مهاب سامعة نغم: بس ده شغل ملوش دعوة بحياتنا الخاصة. مهاب: يبقي خلاص تسيبي الشغل ده من النهاردة وكفاية عليكي الجامعة. نغم : لا يا مهاب مستحيل مهاب: ليه بس انتي هتبقي مراتي وملزمة مني اللي تحتاجيه انا اديهولك وبلاش حكاية المستشفي دي نغم: بإحراج. لا طبعا انا لسة مبقتش مراتك. لما نتجوز ابقي ساعتها ملزمة منك. لكن دلوقتي اسفة مش ممكن اخد حاجة من حد. مهاب: نغم انتي زعلتي يا حبيبي و**** انا بس خايف عليكي وعايز اريحك. نغم: مهاب احنا الحمد لله مش محتاجين حاجة من حد. معاش بابا وشغل ماما وشغلي مريحنا وعمرنا ما طلبنا حاجة من حد مهاب: لاحظي انك قولتي حد دي اكتر من مرة وانا قلتلك قبل كدة انا مش اي حد. نغم: يا مهاب مقصدش. بس انا فعلا مقدرش اسيب الشغل الا لما اخلص السنة دي وكمان أمجد يتخرج هو كمان مهاب: اه مش هو في اخر سنة في كلية صيدلة نغم: اه وكمان ندي اختي السنة دي ثانوية عامة. مقدرش اسيب الشغل في الوقت ده دي اهم سنة لينا كلنا مهاب: اتنهد بحيرة. طيب ايه رأيك نتجوز بسرعة وساعتها حتبقي مراتي وابقي اديهم اللي هما عايزينوا نغم: مهاب لتاني مرة بتجرحني. احنا مبنشحتش. وحتي لو انا اتجوزتك فانا اللي حتجوزك. مش اهلي ولا انا ولا هما هنقبل انك تصرف عليهم. مهاب: انتي ليه مكبرة الموضوع كدة بس. عادي يا نغم نغم : لا مش عادي. بص يا مهاب السنة دي مهمة لينا كلنا انا هتخرج وأمجد كمان. وندي تدخل الجامعة ان شاء ****. كمان انا مقدرش اتجوزك الا لما اخلص. علشان أمجد يكون اتخرج واشتغل ويقدر هو يساعد ماما انا مكلمالوا واحد من شركة الادوية اللي المستشفي بتتعامل معاها وهو وعدني انه يشغله معاه. اول لما يتخرج. مهاب: جز علي سنانه. مكلامله مين يا حبيبتي. اسمعي بقي من هنا ورايح المحك بس بتتكلمي مع اي راجل حدبحك فاهمة. نغم: ليه بقي هعيش مع الناس خرسة. مهاب: اه يا نغم عيش خرسة وكلي عيش معايا بدل ما اخرسك انا. نغم: لا بقولك ايه انت متتكلمش معايا كدة. مهاب: مسك ايديهاوضغط عليها. ومازال بيجز علي سنانه. انا محدش يأمرني فاهمة واللي اقول عليه يتنفذ الكلام مع اي راجل في اضيق الحدود واضح نغم: اي ايدي يا مهاب. كدة. لاعلي فكرة انا انا اصلا كنت بخاف منك ودلوقتي خفت اكتر. مهاب: اتنهد بنفاذ صبر. ليه بتخافي مني ليه كل ده علشان غيران عليكي . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة التاسعة٣ قوس أيمن (في مكتب مهاب) دخل وقعد مبسوط ودخل وراه سامح سامح: تصدق انت بارد كل ده بتطمن عليها **** يهدك غلبت اداري عليك اللواء سراج مبطلش سؤال عليك مهاب: معلش انا دلوقتي حدخله. سامح: طيب حضرتك تليفونك مقفول ليه بتصل بيك من بدري كنت خايف للموزة يكون جرالها حاجة مهاب: مسك سامح من هدومه. وكان غضبان. سامح اوعي تتكلم عن نغم كدة دي هتبقي مراتي فاهم سامح: نزل ايد مهاب بزعل. كدة يا مهاب انا بتمسكني كدة ده انا سامح مهاب: سامح انت عمرك ما اختبرت غيرتي علي اوي واحدة علشان مكنش فيه اللي اغير عليها لكن نغم دي حاجة تانية بقولك هتبقي مراتي يعني لو ابوبيا مش هخليه يتكلم عنها كدة سامح: ماشي يا مهاب انا مش هزعل منك علشان عارف طبعك المهبب. بس قولي ايه حكاية مراتي ده انت هتتجوز بجد مهاب: اتنهد. اه هتجوزها انا خلاص يا سامح مبقتش قادر ابعد عنها عايزها ليه ومعايا علي طول. سامح: سبحان مغير الاحوال دي نغم دي فيها حاجة لله وربنا. بس بجد ومن غير غيرة ومد ايد علشان انت ايدك طرشة. انا نفسي اشوف البنت اللي خلت مهاب عز الدين يبقي كدة لا وكمان يتجوزها. مهاب: بيجز علي سنانه. طيب امشي من قدامي بدل ما ارزعك الم يعدلك. سامح: هههههههه و**** فضول مش اكتر. مهاب: ان شاء **** يا خويا في الخطوبة ابقي شوفها بس من بعيد لاني لو لمحتك بتبص عليها هروقك سامح: يا عيني عليكي يا نغم مكنش يومك تتجوزي مهاب المجنون و**** البنت دي صعبانة عليا دي هتشوف ايام سودة مهاب: ههههههه تصدق صعبانة عليا انا كمان. بس بحبها اعمل ايه انا لو عليا مخليهاش تكلم ولا حشوف ولا حتي تلمح راجل غيري سامح: بس خلي بالك الغيرة الزيادة بتضيع الحب لانها ببساطة ممكن تقلب بشك. مهاب: طيب يا مخترع خلينا بقي نشوف شغلنا في الوقت ده الباب خبط و دخلت شهندة مهاب: بغضب. شهندة انتي ازي تدخلي كدة فين الحيوان اللي بره شهندة: مكنش فيه حد برة وبعدين ايه المقابلة دي ايه موحشتكش مهاب: شهندة امشي من وشي دلوقتي بدل ما الجنان يطلع عليكي شهندة: كدة ده انا شاهي حبيبتك بتطردني سامح: شاهي احسن ليكي امشي دلوقتي من قدامه شاهي قربت من مهاب ولسة هتحضنه مهاب: مسك ايديها وبعدها وهو بيضغط علي ايديها بصي يا شاهي من غير كلام كتير مشوفش وشك تاني سامعة شاهي: بغضب ليه بقي شوفتلك شوفة جديدة عادي ما انت طول عمرك بتلف تلف وترجعلي تاني مفيش غيري فهماك وفاهمة دماغك مهاب: مسك ذرعها وضعط عليه ولا انتي ولا غيرك انا خلاص هتجوز ولو لمحتك قدامي في يوم هنا تاني حيكون اخر يوم في عمرك شاهي: مصدومة ايه هتتجوز مهاب يتجوز وده من امتي بقي طيب وانا مفكرتش فيا مهاب: نعم يا روح امك انتي نسيتي نفسك ولا ايه امشي من هنا يالا ومشفش وشك تاني سامح: تعالي يا شاهي معايا مهاب بجد ممكن يأذيكي وهو متنرفز شاهي: مشيت مع سامح. بس لفت لمهاب ماشي يا مهاب همشي بس وحياة الحب اللي حبتهولك لهتشوف انا هعمل ايه سامح : شدها وخرج وقفل الباب مهاب: غوري **** يحرقك دمك بت زبالة. (في مكتب سامح) سامح : ممكن تهدي بقي انا مبحبش شغل الجنان ده شاهي: اعمل ايه يا سامح ده مهاب وانت اكتر واحد عارف انا بحبه ازاي سامح: شاهي متضحكيش علي نفسك انتي عارفة اللي كان بينكم ايه يعني لكان بيحبك ولا وعدك بحاجة ده غير ان انا وانتي عارفين انك اخر واحدة حد فينا ممكن يتجوزها شاهي: ليه بقي مش بني أدمة سامح: وهو في بني أدمة كل يوم والتاني بتتنقل من حضن راجل للتاني مين الحمار ده اللي يتجوزك. وكمان انتي بتحلمي ملقتيش غير مهاب مش ممكن شاهي: بس انا بحبه بجد ومن يوم ما عرفته من 3سنين ومفيش راجل غيره في حياتي ومحدش لمسني غيره انت نفسك حاولت معايا كتير وكنت برفض. انا عايزاه هو يا سامح سامح: خلاص خلصت انسي مهاب هيتجوز وكمان بيحبها جدا فابعدي عنه احسن ليكي مهاب. لما بتقفل معاه مبيعرفش ابوه شاهي: هو هيتجوز مين سامح: واحدة متعرفيهاش. دي دكتورة حاجة كدة نضيفة مفتكرش انك ممكن تعرفي الناس النضيفة دي شاهي : ماشي يا سامح بس انا وهو والزمن طويل بكرة اندمه علي اللي عمله معايا. عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة العاشرة٣ قوس أيمن في مطعم علي النيل شيك وهادي مهاب: ماسك ايد نغم. حبيبتي تعرفي انا كان نفسي اوي النهاردة نكتب كتابنا علي طول واخطفك علي بيتي. نغم: اتكسفت. وبعدين بطل بقي مهاب: هههههه ماشي هبطل. بس تعرفي شقتكم زوقها حلو اوي نغم: اصلا دي شقة تيتة والدة بابا **** يرحمها وبابا وماما كانوا عايشين معاها ولما توفت بابا ورثها عنها. وقبل ما يموت كان مغير كل حاجة ومجدد البيت كله مهاب: ليه هي تمليك. نغم: اه كانت تيتة مشتريها. من زمان انت عارف المعادي طول عمرها كانت هادية وتيته كانت بتحب الهدوء جدا. مهاب: وانتي بقي طالعة لتيته هادية ورقيقة صح نغم: ابتسمت. هو انا هادية مهاب: ابتسم. طبعا هادية انتي اكنك نسمه بالظبط. بس بالنسبة للي عملتيه في قلبي فكنتي عاصفة. نغم: هههههههه. عاصفة مرة واحدة مهاب: هههههه اه عاصفة فتحتي قلبي ودخلتي من غير استأذان ورزعتي الباب وراكي نغم: ضحكت بصوت عالي. هههههههههه مهاب: قلب وشه وجز علي سنانه. لو ضحكتي كدة تاني متعرفيش انا هعمل فيكي ايه نغم: اتكسفت. احممم اسفة و**** مقصدتش مهاب: بص جنبه شاف شابين قاعدين وكانوا بيبوصوا علي نغم ولفت نظرهم صوت ضحكتها. اتنرفز اكتر وكانت نغم قاعدة ووشها ليهم بس هي ماكنتش واخدة بالها. مهاب: بحزم. قومي اقعدي مكاني وانا هقعد مكانك نغم: هزت راسها. وقامت وقعدت مكانه. مهاب: بص علي الشابين بنظرة ترعب وهما خافوا منه ومن هيأته. وشكله الغضبان. فبعدوا بنظرهم عنه نغم: مهاب انا اسفة بجد. و**** مش هكررها تاني مهاب: مسح وشه بإيده علشان يهدي. نغم لازم تخلي بالك الناس مش كلها بتفهم صح ممكن كدة حد يطمع فيكي. نغم : و**** انا اصلا عمري ماضحكت بصوت عالي دي اول مرة انا معاك بضحك من قلبي صدقني مهاب: مسك ايديهاوطبطب علي كف ايديها بحنية. خلاص يا حبيبتي انا مش زعلان بس لازم تعرفي ان نرفزتي دي من غيرتي عليكي انا مبطقش حد يبصلك. نغم: عارفة. بس انا عايزاك تعرف حاجة مهمة. انا من وقت موت بابا وانا مفتقدة الاحساس بالامان كنت دايما بخلي بالي من كلامي ومن تصرفاتي علشان مليش حد يحميني وعارفة اني مسؤلة عن نفسي بس وانا معاك . احساسي بالامان بيرجعلي تاني مببقاش خايفة وحاسة اني مسؤلة منك وانك حتحميني وتخاف عليا. مهاب: بصلها بحنية. يعني بتحسي بالامان معايا ومبتخفيش مني حتي وانا متعصب نغم: ابتسمت. تؤتؤ مبخفش منك ممكن اكون بخاف من عصبيتك. لكن مش منك لاني عارفة انك عمرك ما هتأذيني مهاب: وانا اوعدك اني احميكي. واكون امانك فعلا ومتحسيش بالامان والراحة غير وانتي في حضني. بس عايزك تتحملي عصبيتي ونرفزتي نغم: هتحمل بس انت كمان حاول تتحكم في اعصابك انت بتتعصب بسرعة مهاب: هحاول. علشان خاطرك بس نساعد بعض اتفقنا. وعايزك تفضلي كدة لما تلاقيني متعصب خليكي انتي هادية واوعي انا بحزرك انك تفكري تردي عليا او تعلي صوتك. نغم: انت هتخوفني ليه بقي مهاب: لا متخافيش. طول ما انتي هادية وبتسمعي الكلام يبقي خلاص انا ههدي بسرعة. فاهمة يا ناني نغم: تنحت. ناني مهاب: اه ناني بدلعك بلاش نغم: بحزن. لا بس اصل ده الاسم اللي بابا كان بيدلعني بيه. من وقت مامات وانا مبخليش حد يناديني بيه مهاب: واضح اني انا وبابا في بينا حجات مشتركة كتير. بس لعلمك من هنا ورايح هندهلك ناني فاهمة نغم: ابتسمت. فاهمة. مهاب: رجع ظهره علي الكرسي. ومسح شعره بإيده. ماتيجي افرجك علي الشقة بتاعتنا. نغم :ههههههه مهاب: بصلها علشان صوت ضحكتها كان هيعلي نغم: حطت ايديها علي بقها بتكتم ضحكتها مهاب: ضحك من منظرها. ههههههههه و**** انتي هتجننيني نغم: انا بردوا . ياحبيبي انتي اللي شكلك هربان من مستشفي المجانين مهاب: ههههههه ماشي هعديهالك. انا دي. بس انا كدة بقي عجبك ولا لا نغم: اتنهدت بنفاذ صبر. عجبني اعمل ايه مش بإيدي مهاب: قرب منها. اومال بإيه نغم: بصت في الارض. بقلبي مهاب: يا بنت الحلال اسمعي الكلام وتعالي افرجك علي الشقة . عنوان 3
 
  • عجبني
التفاعلات: LEGEND KYSER
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة العاشرة٣ قوس أيمن في مطعم علي النيل شيك وهادي مهاب: ماسك ايد نغم. حبيبتي تعرفي انا كان نفسي اوي النهاردة نكتب كتابنا علي طول واخطفك علي بيتي. نغم: اتكسفت. وبعدين بطل بقي مهاب: هههههه ماشي هبطل. بس تعرفي شقتكم زوقها حلو اوي نغم: اصلا دي شقة تيتة والدة بابا ** يرحمها وبابا وماما كانوا عايشين معاها ولما توفت بابا ورثها عنها. وقبل ما يموت كان مغير كل حاجة ومجدد البيت كله مهاب: ليه هي تمليك. نغم: اه كانت تيتة مشتريها. من زمان انت عارف المعادي طول عمرها كانت هادية وتيته كانت بتحب الهدوء جدا. مهاب: وانتي بقي طالعة لتيته هادية ورقيقة صح نغم: ابتسمت. هو انا هادية مهاب: ابتسم. طبعا هادية انتي اكنك نسمه بالظبط. بس بالنسبة للي عملتيه في قلبي فكنتي عاصفة. نغم: هههههههه. عاصفة مرة واحدة مهاب: هههههه اه عاصفة فتحتي قلبي ودخلتي من غير استأذان ورزعتي الباب وراكي نغم: ضحكت بصوت عالي. هههههههههه مهاب: قلب وشه وجز علي سنانه. لو ضحكتي كدة تاني متعرفيش انا هعمل فيكي ايه نغم: اتكسفت. احممم اسفة و** مقصدتش مهاب: بص جنبه شاف شابين قاعدين وكانوا بيبوصوا علي نغم ولفت نظرهم صوت ضحكتها. اتنرفز اكتر وكانت نغم قاعدة ووشها ليهم بس هي ماكنتش واخدة بالها. مهاب: بحزم. قومي اقعدي مكاني وانا هقعد مكانك نغم: هزت راسها. وقامت وقعدت مكانه. مهاب: بص علي الشابين بنظرة ترعب وهما خافوا منه ومن هيأته. وشكله الغضبان. فبعدوا بنظرهم عنه نغم: مهاب انا اسفة بجد. و** مش هكررها تاني مهاب: مسح وشه بإيده علشان يهدي. نغم لازم تخلي بالك الناس مش كلها بتفهم صح ممكن كدة حد يطمع فيكي. نغم : و** انا اصلا عمري ماضحكت بصوت عالي دي اول مرة انا معاك بضحك من قلبي صدقني مهاب: مسك ايديهاوطبطب علي كف ايديها بحنية. خلاص يا حبيبتي انا مش زعلان بس لازم تعرفي ان نرفزتي دي من غيرتي عليكي انا مبطقش حد يبصلك. نغم: عارفة. بس انا عايزاك تعرف حاجة مهمة. انا من وقت موت بابا وانا مفتقدة الاحساس بالامان كنت دايما بخلي بالي من كلامي ومن تصرفاتي علشان مليش حد يحميني وعارفة اني مسؤلة عن نفسي بس وانا معاك . احساسي بالامان بيرجعلي تاني مببقاش خايفة وحاسة اني مسؤلة منك وانك حتحميني وتخاف عليا. مهاب: بصلها بحنية. يعني بتحسي بالامان معايا ومبتخفيش مني حتي وانا متعصب نغم: ابتسمت. تؤتؤ مبخفش منك ممكن اكون بخاف من عصبيتك. لكن مش منك لاني عارفة انك عمرك ما هتأذيني مهاب: وانا اوعدك اني احميكي. واكون امانك فعلا ومتحسيش بالامان والراحة غير وانتي في حضني. بس عايزك تتحملي عصبيتي ونرفزتي نغم: هتحمل بس انت كمان حاول تتحكم في اعصابك انت بتتعصب بسرعة مهاب: هحاول. علشان خاطرك بس نساعد بعض اتفقنا. وعايزك تفضلي كدة لما تلاقيني متعصب خليكي انتي هادية واوعي انا بحزرك انك تفكري تردي عليا او تعلي صوتك. نغم: انت هتخوفني ليه بقي مهاب: لا متخافيش. طول ما انتي هادية وبتسمعي الكلام يبقي خلاص انا ههدي بسرعة. فاهمة يا ناني نغم: تنحت. ناني مهاب: اه ناني بدلعك بلاش نغم: بحزن. لا بس اصل ده الاسم اللي بابا كان بيدلعني بيه. من وقت مامات وانا مبخليش حد يناديني بيه مهاب: واضح اني انا وبابا في بينا حجات مشتركة كتير. بس لعلمك من هنا ورايح هندهلك ناني فاهمة نغم: ابتسمت. فاهمة. مهاب: رجع ظهره علي الكرسي. ومسح شعره بإيده. ماتيجي افرجك علي الشقة بتاعتنا. نغم :ههههههه مهاب: بصلها علشان صوت ضحكتها كان هيعلي نغم: حطت ايديها علي بقها بتكتم ضحكتها مهاب: ضحك من منظرها. ههههههههه و**** انتي هتجننيني نغم: انا بردوا . ياحبيبي انتي اللي شكلك هربان من مستشفي المجانين مهاب: ههههههه ماشي هعديهالك. انا دي. بس انا كدة بقي عجبك ولا لا نغم: اتنهدت بنفاذ صبر. عجبني اعمل ايه مش بإيدي مهاب: قرب منها. اومال بإيه نغم: بصت في الارض. بقلبي مهاب: يا بنت الحلال اسمعي الكلام وتعالي افرجك علي الشقة . عنوان 3
جميلة تسلم
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الحادية عشر٣ قوس أيمن سامح: الو٣ نقطة اهلا يا ريم ازيك يا مزتي عاملة ايه ريم: سامح في حاجة مهمة لازم تعرفها تخص مهاب والبنت اللي هيتجوزها. سامح: بان عليه القلق وبص لمهاب. في ايه يا ريم اتكلمي بسرعة ريم: بس متقولش لمهاب اني كنت اعرف حاجة انت عارف انا مش قد مهاب سامح: بعضب. ريم انطقي انا جبت اخري ريم : انا هقولك . اصل شاهندة ناوية١١ نقطة سامح: اتصدم. يا نهاركم اسود يا ولاد الكلب. ده انا حربيكم. هاتي العنوان بسرعة٦ نقطة مهاب: مالك يا سامح في ايه. سامح: مهاب لازم نلحق نغم بسرعة مهاب: قلبه اتخطف. نغم مالها حصلها ايه سامح: ححكياك في الطريق في عربية أيمن. أيمن بيكلم شاهندة في التليفون أيمن: لا معايا متخفيش . نغم: اول ما تخلص معاها تبعتلي الصور والڤيديو وتكلمني بسرعة أيمن: لا بقولك ايه دي طلعت جامدة سيبيني اشبع منها وبعدين اكلمك شاهندة: ههههههه عجبتك اوي كدة أيمن: موت بت ايه عسل لا وكمان اول مرة حاجة كدة مبلقهاش كتير ما انتي عارفة شاهندة: اهي معاك اعمل اللي علي مزاجك المهم تظبطلي الصور انا عايزة احرق قلب مهاب و اجيب راسه في الارض أيمن: من عنيا. سلام بقي علشان اشوف الاشارة اللي واقفة دي وبعد شوية وصل أيمن عند عمارة الدقي علشان يذبح نغم. واول ما نزل من العربية ولف وفتح باب نغم ولسة هيشيلها سمع صوت فرملة عربية وقف قلبه خصوصا ان مقدمة العربية كان خلاص خبط في ظهره. وكانت المفاجأة. كان مهاب وسامح مهاب نزل زي المجنون ومسك أيمن ونزل فيه ضرب اه يا بن الكلب وحياة امك لهوريك ايام اسود من شعر راسك علشان تتجراء علي خطيبتي. انت يا حيوان تلمسها وتشيلها بإيديك دي ورحمة ابويا لقطعهالك. سامح: كان واقف قدام نغم وهي مغمي عليها وسرح دي اول مرة يشوفها. حس بحاجة غريبة. احساس اتمني يحسه من زمان بس فاق بسرعة. وقرب من مهاب سامح: كفاية عليك كدة سيبهولي انا وشوف نغم مهاب: ضرب أيمن أخر ضربة واشدهم ورماه في الارض علشان سامح يكمل سامح: انت مسبتليش حاجة ده قطع النفس يالا لما بفوق بقي. مهاب: جري علي نغم بلهفة. ورفعها من علي كرسي العربية. وبيحاول يفوقها. نغم . نغم حبيبتي ردي عليا. سامح: ايه مش عايزة تفوق مهاب: لا اكيد ابن الكلب ده مزودلها المخدر علشان متفوقش بسرعة. سامح افتح باب عربيتي اللي ورا بسرعة. وفتح سامح الباب وشال مهاب نغم وقعدها ورا وقعد جنبها وفضل حضنها وبيحاول يفوقها. وكان قلقان عليها ومرعوب. كل ما يفتكر ان الحيوان أيمن ممكن يكون لمسها اي لمسة. وهي معاه في عربيته سامح : كان بيبص لنغم في المرايا ومضايق. اوفففف سبحان **** بقي يوم ما اشوف واحدة وقلبي يدق كدة تطلع حبيبة مهاب يا نهار اسود علي الحظ. اوفففففف مهاب: سامح هات المياه اللي جنبك دي بسرعة خليني احاول افوقها. سامح: ادالو ازازة المياه. معاك. طيب بيرفيوم في العربية هنا. مهاب: اه عندك في التابلوه سامح: فتح التابلوه واداله كمان البيرفيوم. وفضل مهاب يحاول يفوق نغم. مهاب: اه يا ولاد الكلب كل ده مخدر هما ايه كانوا عايزين يموتوها. قولي وصتهم علي الحيوان ده احد ما ارجعلوا سامح: ايوة متقلقش. هيعملوا معاه الصح لحد ما نرجع خليك انت بس مع نغم علشان نطمن عليها. ما تخلينا نوديها المستشفي عندك علشان تتطمن عليها مهاب: لا خاليك سايق زي ما وصفتلك انا حروحها البيت مش عايز حد هناك يعرف حاجة. في الوقت ده نغم ابتدت تفوق. وبتفتح عنيا بس الرؤية مش واضحة بس لمحت مهاب. نغم: بصوت هامس. مهاب انت ده ولا انا بحلم مهاب: لا يا روحي انا معاكي مش بتحلمي. فوقي فوقي علشان خاطري نغم: حاولت تفوق وتفتح عنيها ولقت نفسها في العربية مع مهاب وافتكرت اللي حصل واتخضت علي نفسها وقعدت تبص علي هدومها بقلق نغم : مهاب كان كان في واحدة ووو مهاب: بس بس ششششش خلاص مفيش حاجة انا لحقت متخفيش. عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثانية عشر٣ قوس أيمن في مكان هادي في شارع جانبي كان واقف أمجد ومعاه اتنين صحابه بيشربوا سجاير. بس لاسف مش سجاير عادية. وشكلهم زي ما يكون واخدين حاجة تانيه. مهاب كان بقالوا فترة باعت ناس يعرفوا هو بيروح فين ومع مين وبيعمل ايه. وكان عارف انه هناك. مهاب قرب منهم بعربيته ونزل بهدوء وراح لأمجد وحط ايده علي كتفه. مهاب: ازيك يا أمجد أمجد: تنح لما شاف مهاب وبلع ريقه بصعوبة. ممممهاب اهلا مهاب: بص للاتنين اللي معاه بصة جامدة وترعب. في ثانية مشوفش واحد فيكوا احسن و**** اخدكم علي القسم بالزفت اللي بتشربوا ده صحاب امجد خافوا وركبوا العربية وجريوا وسابه أمجد مهاب: لف وشه للعربية. وكان بيكلم أمجد. اركب بسرعة أمجد: ركب وهو خايف من مهاب. مهاب: مكنش بيتكلم معاه. لحد ما وصلوا في مكان هادي وقعد مهاب وأمجد أمجد: ممكن اعرف انت ليه عملت كدة مع اصحابي وكمان جايبني هنا ليه مهاب: و**** كويس انك كمان ليك عين تسأل وتتكلم. بص يا أمجد انسي خالص اني ظابط. واعتبرني بس خطيب اختك وزي اخوك الكبير. ممكن اعرف انت ليه بتشرب الزفت ده وانت دكتور صيدلي أمجد: ااانا مبشربش حاجة مهاب: قلع الساعة بتاعته وحطها جنبه وجز علي سنانه انا سألتك سؤال واظن الاجابة غير اللي انت قولتها. وخبط علي الترابيظة. وبكل حزم وغضب. جاوب أمجد: اتخض من مهاب. انا هقولك. انا من فترة كنت مع صحابي سهرانين وانا مش من عادتي اشرب الحاجات دي. بس كنت تعبان من المذاكرة وكان معانا واحد واداني نوع برشام اخته علشان الصداع ومجاش في بالي وقتها اني حتي اسأله عن اسمه. لاني كنت شارب ومش مركز وبعدها بيومين رحنا تاني المكان اللي بنسهر فيه وشربت تاني وسكرت وهو اداني من البرشام ده تاني وانا كنت محتاجه حسيت انه بيريحني وابتدي كمان يديني السجاير اللي انت شوفتها . ومن يومها وانا مش عارف ابطل حاجة من دول وحالتي بتسوء. مهاب: بغيظ. علشان كدة سايب مامتك واخواتك البنات لوحدهم. وسيبت اختك في يوم كان لازم تكون معاها فيه لما انا اتقدمتلها. ليه يا أمجد. ده المفروض انت الراجل انت اللي تحافظ عليهم أمجد: انا كنت ببعد علشان مكسوف منهم وخايف يبان عليا حاجة. وكمان نغم كانت صعبانة عليا هي تشتغل وتذاكر وتتعب وتديني فلوس وانا اضيعها علي الزفت ده. والغريب انها عمرها ما طلبت منها فلوس ورفضت. مهاب: اتنهد. بص يا أمجد انت لازم تبطل الحاجات دي وترجع لدراستك. وحياتك حرام مستقبلك يضيع. أمجد: صدقني حاولت كتير بس مش قادر و**** مش قادر مهاب: طيب انا عايزك تحاول تبطل بس اليومين دول لحد ما نتكتب كتابي انا ونغم وبعدها انا هويدك مصحة تبع ناس اعرفهم وهما هيسعدوك بس حاول تتماسك اليومين دول علشان خاطر نغم. ماشي أمجد: حاضر وانا متشكر انك. مأختش موقف من نغم بسببي مهاب: ههههه انت عبيط يا ابني. لا طبعا نغم دي خلاص هتبقي مراتي. وانت اخوها وزي اخويا الصغير. بس انت من هنا ورايح تخلي بالك من نفسك وتكون راجل بجد أمجد: ابتسم حاضر. مهاب: طيب يالا بينا بقي علشان اروحك واروح اشوف ورايا ايه . ووصل مهاب أمجد البيت وهناك نغم : مش ممكن أمجد في البيت وكمان قبل لفجر سبحان **** أمجد: ههههه البركة في مهاب هو اللي جابني من قفايا مهاب: المرة الجاية حتضرب عليه بقي يا خويا ماشي أمجد: وهو بيحط ايده علي قفاه. لا كله الا كدة خلاص كل يوم من العشاء هكون في البيت مهاب ونغم وسهام: ههههههههههههه سهام: **** يخليك يا مهاب. انت بردوا زي اخوه الكبير مهاب: طبعا يا طنط. استأذن انا بقي علشان ورايا حاجات كتير نغم : خليك شوية علشان خاطري مهاب: يا حبيبتي و**** ورايا حاجات بخلصها علشان كتب الكتاب. سهام وامجد استاذنه وسابوهم يتكلموا. نغم : قاعدة مبوزة مهاب: قرب منها وابتسم. ممكن اعرف حبيبي زعلان ليه نغم: علشان انت بقالك يومين مش بشوفك وكمان مش مخليني اروح المستشفي الا بعد كتب الكتاب يعني حتي الوقت اللي كنت بتوصلني فيه راح عليا مهاب: هههههههه لا ياروحي مفيش حاجة هتروح عليكي. بس انتي شايفة الوقت ضيق وانا بخلص حجز القاعة والمأذون والحاجات دي عايز اتجوزك بسرعة. نغم: ابتسمت. يا سلام ولا تلاقيك قلت ارتاح منها اليومين دول مهاب: طيب بلاش تستفزيني علشان انا ممكن اثبتلك كلامي دلوقتي . بس انتي اللي تتحملي النتيجة. نغم: خلاص فهمت مهاب: ما كان من الاول. اديكي جبتي ورا اهو علشان جبانة نغم: انا مش جبانة انت اللي متضمنش بتعمل حاجات مفاجأة. مهاب: بص علي مامتها وامجد ملقهمش. قرب منها ووشوشها. بحبك نغم : اتكسفت كالعادة ووشها احمر من قربه ومش من كلمته. مهاب: شوفتي بقي انك جبانة. يالا انا ماشي وانت شوفي حاجة لوشك اللي احمر ده. انا كدة هتجوز واحدة من الهنود الحمر. باي يا موزتي. . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثالثة عشر٣ قوس أيمن في مطعم فخم جدا وشيك مهاب ونغم كانوا قاعدين مهاب: حبيبي عجبه المكان نغم: اه جميل اوي وهادي مهاب: حبيبتي انا حاسك حزينه. ليه نغم: انا لاطبعا انا اسعد واحدة في الدنيا النهاردة. بس مهاب: بس ايه قولي يا روحي مالك نغم: عيطت. كان نفسي بابا يكون معايا النهاردة. مهاب: صعبت عليه.وكان قاعد قصاها قام وقعد جنبها. وحضنها بس يا روحي متزعلش. انا معاكي اكني بابا. منفعش نغم: انت حبيبي وكل حاجة ليا. انت الوحيد اللي بتطمن وانا معاك مهاب: وانا معاكي ومش هسيبك ابدا. نغم: مهاب هو انت ملكش قرايب خالص مهاب: لا انا طول عمري وحيد ليا خال واحد مهاجر من زمان ومعرفش عنه حاجة. نغم: هي مامتك ماتت وانت صغير مهاب: ايه هو انتي ناوية تستحوبيني نغم: لا و**** انا بس عايزة اعرف عنك كل حاجة عايزة ابقي جزء من حياتك مهاب: باسها من خدها. حبيبتي انتي حياتي كلها. بس انا ححكيلك. انا ماما ماتت وانا عندي 6 سنين تقريبا مش فاكرها اوي. كنت صغير. وبابا كان رافض انه يتجوز كان خايف عليا لو اتجوز مراته تتعبني او يخلف غيري ويبعد عني. وكنت دايما وحيد كنت بشوف صحابي وهم مع مامتهم في المدرسة وهما مروحين او في النادي وانا بلعب. كنت بزعل بس كانت طنط دولت حاسة بيا وصممت بعد كدة اني في الاجازة من كل سنة اقضيها معاهم في الڤيلا. وفعلا فضلت كدة لحد ماكبرت كانت بتحبني اوي وانا كمان كنت بحس انها امي. وكنت انا وادم اخوات وصحاب. بس دماغنا مش واحدة. لحد ما دخلت كلية الشرطة. وبابا مات هو كمان. وقتها طنط دولت صممت اني اعيش معاهم علي طول لحد ما اتجوز. وفعلا كنت لما بنزل اجازة بروح هناك وفضلت معاهم لحد ما اتخرجت واشتغلت. بس مشيت بعد جواز ادم من مي **** يرحمها. نغم : ليه. هو اللي طلب منك كدة مهاب: بالعكس كلهم واولهم أدام كان رافض. اني امشي بس مكنش ينفع. لان كان صعب لقيت ان مي منحقها تحس بالحرية مع جوزها ووجودي هيكون في حرج ليهم. خصوصا بعد٢ نقطة نغم: بعد ايه مهاب: ايه لا ولاحاجة. المهم رجعت شقتي اللي في الزمالك وعشت بقي واتعودت ابقي لوحدي. وقرب منها وابتسم بس خلاص من هنا ورايح مفيش وحدة انتي هتملي عليا حياتي نغم: انت اللي مليت دنيتي كلها. واوعدك ان شاء **** لما نتجوز هنخلف ولاد كتيييير علشان يملوا علينا البيت. مهاب: اتضايق تاني لما جت سيرة الولاد والخلفة. نغم: ايه مالك انا قلت حاجة غلط. مهاب: ابتسم. لا يا قلبي انا بس عايزك تنسي موضوع ******* ده. مش وقته علشان انا لما نتجوز عايز اشبع منك. ولو خلفنا هتنشغلي عني. وبعدين انتي ناسية انك وراكي لسة ماجستير ودكتوراه ولا ايه. وانا والبيبي كتير عليكي نغم: امممم عندك حق خلاص نأجل مهاب: هههههه مصدقتي انتي. شكلي واحشك زي ما انتي واحشاني نغم: اتكسفت. مهاب مهاب: يا عيون مهاب. نغم: ممكن نتعشي انا جعانة مهاب: فصلتيني يخرب عقلك نغم: ههههههههه احسن علشان تتهد وتهدي شوية مهاب: انا مش ههدي الا لما يعدوا الكام شهر دول واتجوزك بقي انا خلاص تعبت نغم: تعبت من ايه مهاب: ايه لا ياحبيبتي مفيش لما نتجوز هبقي اقولك نغم: ليه يعني مهاب: تحبي تعرفي نغم : اه احب اعرف مهاب: طب هاتي ودنك. ووشوشها ٣ نقطة نغم: بعدت عنه وهي مكسوفة ووشها احمر من الخجل. اااانت قق مهاب:ههههههه. اقسم ب**** لسانك يطول. اموتك نغم: يعني ينفع اللي انت قولتوا ده مهاب: ههههههه اه ينفع عادي. انتي مش مراتي ولا ايه. نغم : اه بس كدة عيب مهاب: طب اسكتي بدل ما اتصل بمامتك واقولها اني غيرت رأي وهخليها دخلة واخدك علي البيت. انتي حرة نغم: كتمت بقها. سكت اهو و**** حرام عليك. انا حاسة اني دايخة من كتر الكسوف مهاب: باس ايديها. يا حبيبتي حرام عليكي وربنا وشك ده مبيصعبش. عليكي ايه الكسوف ده. يا نغم انتي مراتي و**** عادي. في الوقت ده تليفون مهاب رن سامح . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الرابعة عشر٣ قوس أيمن سامح مع مهاب في العربية وهو زميل ليهم تاني اسمه رامي. بيحاولوا يوقفوا النزيف ومش عارفين. مهاب: بصوت كله الم وتعب. سامح اتصلي بنغم. عايز اسمع صوتها. سامح: مهاب لو سمحت اهدي انت بتنزف والكلام غلط عليك. مهاب: بخنقة. بقولك اتصلي بنغم. عايز اسمع صوتها. سامح: طلع تليفون مهاب واتصل بنغم نغم . كانت قاعدة في أوضتها وخايفة وقلقانة علي مهاب. وخصوصا ان النهار طلع من بدري وهو لسة مكلمهاش. بس تليفونها رن مهاب. نغم فرحت وابتسمت وردت بلهفة نغم: حبيبي وحشتني. سامح: نغم انا سامح. نغم: قلقت. سامح انت بتتصل من تليفون مهاب ليه سامح: نغم مهاب انصاب وانا واخده علي المستشفي بس هو مصمم يسمع صوتك. كلميه هو معاكي. وحط التليفون علي ودن مهاب اللي كان خلاص من التعب ابتدي يغيب عن الوعي. مهاب: بصوت واهن. حبيبتي وحشتيني نغم: بتعيط. حبييبي ارجوك متتكلمش انا جايالك المستشفي. مهاب: نغم. انا بحبك لو مت سامحيني. اني سيبتك نغم: بس متقولش كدة. انت كويس انت مهاب اللي مفيش حاجة توقعه ابدا. مهاب انت قوي علشان خاطري اوعي تسيبني. مهاب مهاب رد عليا مهاب.كان فقد وعيه لانه كان مضروب رصاصتين والاتنين في كتفه وصدره وابتدي يعرق ويسخن سامح: نغم اقفلي مهاب اغمي عليه تعالي علي المستشفي. انا هوديه عند دكتور ادم نغم : بإنهيار ارجوك خلي بالك منه علشان خطري انا مش هتأخر. نغم راحت صحت متامتها نغم : ماما ماما اصحي بسرعة سهام : نغم مالك يا بنتي ايه اللي حصل نغم : بتعيط. مهاب يا ماما مهاب انصاب في العملية اللي كان فيها وراح المستشفي. سهام : يا نهار ابيض معقول حبيبي يا ابني. طيب روحي البسي بسرعة وانا هصحي أمجد علشان نروحله وراحت نغم ومامتها واخوها المسشفي ونغم دخلت زي المجنونة عايزة تطمن علي مهاب. وقابلت أدم. نغم: وهي منهارة من العياط. مهاب فين عايزة اشوفه أدم: نغم اهدي ارجوكي مهاب دخل العمليات. وانا داخله هححضر العملية معاه متقلقيش. نغم: انا عايزة احضر العملية ارجوك أدم: مستحيل مش هتتحملي تشوفيه كدة وممكن تنهاري جوا. لو سمحتي اهدي بقي واستني هنا نغم: هو مصاب فين. أدم: اتنهد. رصاصتين. واحدة في كتفه والتانية في صدره. بس **** ستر كانت قريبة من القلب. نغم :نزلت علي الارض وهي بتعيط. أدم: لو سمحتي يا طنط سهام حاولي تهديها شوية كدة ممكن ضغطها يعلي ولا يجلها هبوط. سهام: كانت بتعيط. حاضر يا دكتور وقعدت جنب نغم حبيبتي اهدي وادعيله وان شاء **** هيبقي كويس متقلقيش. نغم : انا خايفة عليه. انا كنت حاسة انه هيجراله حاجة. قلبي كان مقبوض أمجد: اهدي يا نغم ان شاء **** مهاب هيبقي كويس متقلقيش. سامح: نغم. مهاب موصيني انك تفضلي جنبه لحد ما يفوق عايزك تكوني اول واحدة يشوفها لما يفوق ان شاء **** وطبعا مينفعش يشوفك كدة حاولي تهدي وروحي اغسلي وشك علشان لما يخرج من العمليات. تكوني موجودة نغم : هزت راسها ومامتها سندتها. وراحت غسلت وشها ورجعت وبعد حاوالي 3 ساعات مهاب خرج من العمليات. نغم : جريت علي أدم. مهاب جراله ايه بقي كويس. أدم: متقلقيش. ان شاء **** هيبقي تمام. بس هيدخل العناية المركزة. لحد ما حلتوا تستقر نغم : انا رايحالوا أدم: مسك ايدها. يا نغم اسمعي الكلام لما يفوق نغم: بغيظ زقت ايده. قلت انا رايحالوا لازم اكون جنبه أدم: من جواه معقول. دي نغم معقول بتحب مهاب اوي كدة. ااانا رايح مكتبي لما مهاب يفوق تبلغيني. كان بيقولها للممرضة اللي جنبه. . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الخامسة عشر٣ قوس أيمن (في المستشفي) نغم قاعدة بتأكل مهاب. مهاب: حبيبتي شبعت و****. نغم : علشان خاطري. دي وبس مهاب: انا علشان خاطرك ممكن اكلك انتي شخصيا نغم: هههههههه ماشي انا راضية. في الوقت ده دخل سامح ومعاه اللواء سراج مهاب حاول يقوم علشان يسلم عليه. اللواء سراج: مسكه من كتفه خليك مكانك. انت تعبان مهاب: ميصحش سيادتك سراج: هههه لا يصح انا جيت اطمن عليك معلش اتأخرت شويه عليك بس انت عارف كنت لازم اقفل القضية مهاب: يا خبر ازاي بس ده كفاية ان سيادتك جيت بنفسك. سراج: لا ازاي مجيش اشوف الاسد بتاعنا بنفسي بس قولي سامح قالي انك كنت لاول مرة تلبس القميص الواقي. انصبت ازاي مهاب: بصراحة سيادتك انا بعد ما لبسته وكل واحد فينا راح مكانه. حسيت اني مش انا مهاب. اللي عمر الخوف ماعرف طريق لقلبه قلعته وراميته وكملت من غيره سراج: طبطب علي كتفه وهو فخور بيه. صحيح وحش من يومك عموما حمد لله علي سلامتك مش دي العروسة بردوا مهاب: بص لنغم ايوة سيادتك هي نغم سراج: ان شاء **** **** يطمنك عليه وتتجوزه قريب نغم: متشكرة لحضرتك سراج: طيب اشوفك علي خير يا سيادة المقدم مهاب: بصله بجد سامح: انا وانت يا حلو اترقيت معاك سراج: الف مبروك يا ولاد يالا بقي يا بطل قوم محتاجينك مهاب: فرحان ان شاء **** سيادتك انا خارج بكرة وهرجع الشغل بسرعة سراج: لا انت معاك اجازة مفتوحة تخف براحتك. انا عايزك ترجعلي احسن من الاول. اسد بصحيح مفهوم مهاب: هههههههه تحت امرك سيادتك ومشي سراج وسامح وجه تاني يوم مهاب مروح البيت بس لسة كتفه مربوط والجرح لسة بيحتاج يغير عليه. ونغم كانت بره الاوضة لحد مايلبس هدومه المهمة وهي تساعده في باقي اللبس وخبطت نغم مهاب: بنفاذ صبر. بعد ما لبس البنطلون بس. ادخلي يا حبيبتي نغم : دخلت محرجة. خلصت. اجي اساعدك في الباقي مهاب: قصدك اتعذبت. سيبتيني في المهم وجاي دلوقتي تقوليلي اساعدك نغم: يعني عايزني اعمل ايه اقف ازاي وانت من غير هدوم مهاب: متصنع الزعل. طيب شكرا مش عايز منك حاجة انا هكمل نغم: قربت منه. واخدت القميص منه انا هلبسهولك مهاب: مبوز. شكرا انا هلبسه نغم: مهاب متبقاش غلس و**** كنت مكسوفة مهاب: ما احنا كتبنا الكتاب علشان تفكي شوية وانتي لسة بتتعاملي معايا اكني غريب مش جوزك. نغم: طيب خلاص حكاول اتأقلم مع الوضع الجديد. وابتدت تلبسه القميص. وهي كدة وواقفة قدامه مهاب: حاوطها من خصرها. وضمها ليه مش هتصلحيني نغم: اصالحك ازاي مهاب: لسة بتسألي نغم: باسته من خده. متزعلش مهاب: اللي لعده نغم: مهاب كفاية مهاب: خلاص اوعي نغم: استني بس انت بتغضب زي ******* مهاب: نغم انا بحبك وانتي مراتي يعني اي حاجة بينا مش عيب فاهمة. انا متحمل بعدك بس علشان وعدي ليكي اننا نأجل الدخلة لحد ما تخلصي الترم ده. لكن تبعدي عني بالشكل ده كدة كتير بصراحة. نغم : طيب ممكن نأجل كلام في الموضوع ده بعدين سامح مستنيك بره علشان يروحك مهاب: هو انتي مش جاية معايا . . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة السادسة عشر٣ قوس أيمن امام بيوتي سينتر كبير واقف مهاب ببدلته السوداء الشيك جدا وقميصة الابيض والببيون الجميل وكان واكنه فارس من فرسان الرويات الخيالية. وكان مستني أميرته الجميلة واللي فعلا كانت هي كمان سندريلا بفستانها الابيض المنفوش الجميل. وحجابها الجميل كانه الاتنين قمة في الجمال والشياكة والروعة ومهاب اول ماشاف أميرته الجميلة راحلها وهو مش مصدق جمالها وسحرها مهاب: بنظرة عاشق وحبيب. حبيبتي مش ممكن ايه الجمال ده نغم: ابتسمت. مين فينا اللي يقول كدة انت مش شايف نفسك ولا ايه. انت عسسل اوي بالبدلة مهاب: **** بقي انتي هتعكسيني من دلوقتي طيب استني بعد الفرح لما نروح. نغم : ههههههههه ماشي هستني. مهاب: باس ايديها. أميرتي تسمحلي. نروح القاعة بقي. نغم: هزت راسها. اسمحلك. مهاب:فتحلها الباب وركبت وركب هو كمان علشان يروحوا القاعة. وكل شوية يبصلها ويبتسم بإعجاب نغم : بص قدامك. مهاب: بيعض علي شفايفه. اه و**** انا معايز فرح انا عايز اروح نغم: ههههههههه ليه حرام عليك كنت عايز تتحوزني سكيتي من غير فرح مهاب: باس ايديها. ودي تيجي يا روحي ده عملك احلي فرح في مصر كلها. نغم : **** يخليك ليا يا حبيبي مهاب: ويخليكي يا روحي. هشغلك اغنية حلوة زيك اوك نغم: ماشي سمعني. مهاب شغلها اغنية تحففففة لحماقي (اسمها اديني بدوب)( من اول يوم يا حبيبي. من اول عمري بحبك.ولأخر يوم يا حبيبي من عمري انا هفضل احبك. وعمري ماكنت اصدق عمري. قلبي يوم يحتار. ولا يطول الليل مع قمري وحدي ليل ونهار.واديني بدوب يا حبيبي بدوب يا عيوني بدوب وبحبك. من اول يوم ولاخر يوم من عمري انا هفضل احبك. ولا قبلك شوق ولا بعدك شوق. خلاني اقول يا حبيبي . خلاني اقول يا حبيبي. احلي كلام في عنيك خلاني. دوبت في بحر هواك. بعد البر ما كان عنواني. فجأة غرقت معاك. واديني بدوب يا حبيبي بدوب يا عيوني بدوب وبحبك) ومهاب كان طول الوقت بيغنيها معاها وحاضن اديها ومبسوط. في قاعة كبيرة في فندق 7 ستار. مهاب ونغم داخلين مع زفة تحححفة وخيالية وجميلة. وقعد هو ونغم سامح بيقرب من مهاب علشان يبارلكلوا. وكان بيتمني يلاقي بنت زي نغم. سامح:حبيبي يا هوبا الف مبروك يا وحش. اخيرا هتتهد وتجوز مهاب: ههههههه حبيبي يا سمسم. عقبالك. سامح: قبل ما يرد علي مهاب عينه وقعت علي بنت زي القمر واقفة جنب نغم. تنح وبإبتسامة وعينه عليها.شكلها قريب يا هوبا. ومال علي مهاب. بقولك ايه مين الصاروخ اللي جنب نغم دي مهاب: بص عليها. ايه ده انت متعرفهاش سامح: لا يا خويا والنبي ما اعرفها هو انالو اعرفها كنت سألتك مهاب: ههههههه. طيب هقولك دي ندي اخت نغم سامح: وانا اقول الجمال ده مش غريب عليا مهاب: وحياة امك فريال هروقك قدام الناس. سامح:هههههه و**** ما اقصد بس واضح كدة ان امهم كانت بتتوحم علي مربي وعسل ابيض. البت عسسل اوي يا مهاب مهاب: ههههههه ايوة فعلا. بس خالي بالك دي صغيرة عليك دي يا دوب اولي جامعة السنة دي سامح: عز الطلب احب انا السن ده. ابوس ايدك عرفني عليها مهاب: هههههه بس خلي بالك دي تبعي دلوقتي يعني تقل عقلك انت حر سامح: و**** العظيم. هعقل بس عرفني عليها بقي مهاب: استني. ندي تعالي يا حبيبتي ندي : قربت. نعم يا أبيه مهاب سامح: اهلا هي فيها أبيه ده كدة هبقي جدو مهاب: زغده في كتفه. احمم بقولك ايه يا دودو بلاش أبيه دي انا اسة صغير خليها مهاب اتفقنا ندي: هههههه اتفقنا نغم: وشوشت مهاب. ممكن اعرف كنت بتتوشوش انت وسامح علي ايه مهاب: بعدين يا روحي. احمم اعرفك يا ندي سامح صاحبي وزميلي سامح: مد ايده يسلم علي ندي وبيبصلها بإعجاب. اهلا ندي ندي: اصلا عنيها كانت هتطلع علي سامح بس كانت بتخبي. احمم اهلا يا حضرة المقدم سامح: لا مفيش حضرت. سامح بس مهاب ونغم :هههههههههه مهاب: فاكرة يا روحي نغم: ههههه اه فاكرة نفس المشهد سامح: ما تضحكونا معاكم. عنوان 3
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%